Ticketvragen

Je ticket opnieuw downloaden, een factuur opvragen,  je tickets omruilen of verkopen? Dat kan je zelf via de tool van ticketpartner Paylogic. Op deze pagina lees je alle info.

Voor verdere vragen over tickets kan je terecht bij het online Helpcenter van onze ticketpartner Paylogic.

#1 Ticket kwijt?

Als je je ticket(s) niet meer kunt vinden of als je de bevestigingsmail met je ticket(s) kwijt bent, kun je via deze link verzoeken om je bevestigingsmail opnieuw te versturen.

Paylogic - I Lost My Ticket

#2 Factuur opvragen

Wil je een factuur opvragen voor je ticketaankoop? Ook dat kan je zelf!

  • Na je bestelling festivaltickets, krijg je een bevestigingsmail. Daarin staat de optie 'BTW-factuur genereren'.
  • Vul je gegevens in.
  • Je ontvangt de factuur via e-mail.

That's it!

#3 Ticket omruilen: Paylogiq / See Tickets tool

We kijken allemaal al uit naar de volgende editie van Festival Dranouter. Toch kunnen plannen of omstandigheden soms veranderen, waardoor de de tickets die je hebt gekocht niet meer aansluiten op je plannen. Via de tool van Paylogic kun je zelf je ticket omboeken naar een ander ticket. Hieronder het stappenplan!

Hoe werkt de tool?

De omruil tool van Paylogic/See Tickets laat je je bestelling aanpassen en een van je tickets inwisselen voor een ander.

Bijvoorbeeld: Je hebt een weekendticket (toegang voor vrijdag, zaterdag en zondag) en besluit dat je ook graag op de camping wil verblijven. Dan kun je je weekendticket inwisselen en met bijbetaling omruilen voor een weekendticket+camping.

Wanneer je de tool gebruikt, geef je Paylogic toestemming om je eerste ticket ongeldig te maken. De waarde van het ticket kun je vervolgens gebruiken in een speciale shop. Daar selecteer je het gewenste ticket.

  • Indien het nieuwe ticket duurder is, wordt er bij het afrekenen gevraagd om een bijbetaling.
  • Is het nieuwe ticket goedkoper? Zorg dan dat je het resterende bedrag alsnog uitgeeft door bijvoorbeeld bongs (= digitale eet- en drankbonnen) te kopen.
  • Openstaande bedragen kunnen niet later verwerkt of uitbetaald worden.

Let op: deze tool is gekoppeld aan de gewone ticketshop. Is het ticket in onze ticketshop uitverkocht of niet meer beschikbaar? Dan is deze ook niet beschikbaar via de tool.

Hoe ruil ik mijn ticket?

Na het afronden van je ticketbestelling voor Festival Dranouter, heb je een bevestigingsmailtje ontvangen. Deze mail heb je weer nodig.

Het is goed om te weten dat alleen de hoofdkoper (de persoon die de bestelling heeft geplaatst) aanpassingen kan maken aan de bestelling.

Image
Paylogiq - MyOrder - Bestelling Beheren

Onderaan in de bevestigingsmail zie je de knop ‘bestelling beheren’.

  • Wanneer je hierop klikt, word je doorgeleid naar de webpagina zoals je hieronder ziet.
  • Je vindt dan een overzicht van je bestelling. 
  • Ga met je muis over de derde optie ‘Meer acties’ en selecteer in het uitschuivende menu-item ‘Tickets ruilen’.
Image
Paylogiq - MyOrder - Tickets ruilen

Er opent zich een venster waarop je kunt selecteren welke tickets uit je bestelling je wil omruilen.

Image
Paylogiq - MyOrder - keuze tickets

Vervolgens word je doorgeleid naar de ticketshop. Hier kies je je nieuwe ticket(s).

Let op! Wanneer een ticket is uitverkocht, is deze dus ook niet meer te verkrijgen via deze omboektool.

Nadat je de nieuwe keuze hebt geselecteerd, zie je deze in het winkelmandje. Daar wordt ook automatisch het bedrag van het oude ticket afgetrokken van de prijs die je moet betalen.

Is het bedrag van je oude ticket(s) groter dan van je nieuwe ticket(s)? Zorg dan dat je het resterende bedrag ook gebruikt, bijvoorbeeld door nog extra bongs aan je bestelling toe te voegen. Dit bedrag kan namelijk niet teruggestort worden.

Image
Paylogiq - My Order - krediet

Je ontvangt na het afronden van de bestelling een mailtje met de bevestiging. Je hebt op dit moment dus een nieuwe bestelling, met een nieuw bestelnummer.

Had je oude bestelling nog andere tickets of producten die je wel houdt? Dan heb je nu dus twee bestellingen.

#4 Ticket kwijt?

Als je je ticket(s) niet meer kunt vinden of als je de bevestigingsmail met je ticket(s) kwijt bent, kun je via deze link verzoeken om je bevestigingsmail opnieuw te versturen.

Paylogiq - I Lost My Ticket

#5 Personalisatie

Een ticket toewijzen

Festival Dranouter vraagt om je ticket(s) te personaliseren. Personalisatie is belangrijk om iIllegale doorverkoop van tickets voor een hogere waarde te voorkomen en te minimaliseren.

Om je ticket(s) te personaliseren:

  • Ontvang je een bevestigingsmail na het afronden van een bestelling met betaling. Deze email bevat een link en vraagt je om persoonlijke informatie in te voeren (zoals de volledige naam, het e-mailadres en de geboortedatum van elke bezoeker).
  • Klik op 'Personaliseren' om een ticket te claimen.
  • Selecteer een van de tickets, klik op “Toewijzen” en selecteer “Claim ticket voor mezelf” om een ticket voor jezelf te personaliseren.
  • Je gegevens zijn al ingevuld bij de aankoop, maar je kunt sommige gegevens wijzigen als dat nodig is.
  • Zodra je de personalisatie hebt voltooid, heb je met succes een ticket geclaimd!

Zorg ervoor dat je de gevraagde informatie invult  voor 31/07

Iemand anders een ticket laten claimen

Elke bezoeker dient zijn/haar ticket(s) te personaliseren om toegang te krijgen tot het festival.

Hoe verzend je ticket(s) naar een vriend voor personalisatie?

  • Stuur een ticket naar een vriend voor personalisatie door op 'Verzenden' te klikken
  • Selecteer de ticket(s) die je wilt versturen, vul het e-mailadres van je vriend(in) in en 'Bevestigen'
  • Je vriend(in) ontvangt een e-mail met het verzoek om zijn/haar ticket(s) te claimen

Uitnodiging voor vriend annuleren

  • Naar verkeerde vriend gestuurd? Je kunt de uitnodiging annuleren zolang de vriend de ticket(s) nog niet heeft geclaimd. Klik op 'Uitnodiging annuleren'
  • Het ticket is nu 'niet verzonden' en kan naar een andere vriend worden verzonden!

Waarom kan ik mijn ticket(s) niet personaliseren?

Je hebt een e-mail ontvangen met betrekking tot de personalisatie van je ticket(s) op het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. In die e-mail vind je meer informatie over hoe je je tickets kunt personaliseren en wanneer dit mogelijk is.

  • Houd er rekening mee dat elk ticket moet worden gepersonaliseerd met een ander e-mailadres om te voorkomen dat het ticket wordt doorverkocht. De informatie kan ook gebruikt worden om de ticket houders te informeren over het festival.
  • Indien je niet zeker weet wie er met je meegaat, wacht dan tot enkele dagen voor de deadline om de ticket(s) te personaliseren (31/07).
  •  Is er iemand in je groep die geen persoonlijk e-mailadres heeft, overweeg dan het aanmaken van een nieuw e-mailadres
  • Heb je kinderen en wil je geen e-mailadres voor hen aanmaken, neem dan contact met op met het Helpcenter van Paylogic.

Helpcenter Paylogic

Typfout gemaakt?

Een typfout in een naam / e-mail kan uiteraard aangepast worden. Contacteer de Helpdesk van Paylogic, en lever een betaalbewijs aan om te bewijzen dat jij de originele koper bent van het ticket.

Helpcenter Paylogic

Andere vraag rond personalisatie?

Neem contact op met Helpcenter Paylogic

Helpcenter Paylogic

#7 Andere vraag over tickets?

Raadpleeg de meest gestelde vragen over tickets bij het online Helpcenter van onze ticketdistributeur.  De Paylogic klantenservice helpt je verder.

Helpcenter Paylogic